Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna www.kmstolica.fora.pl
Forum na temat komunikacji miejskiej i nietylko.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ikarus 260

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna -> Ikarus 260
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikarus2952
Administrator



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica-polska elita.

PostWysłany: Pią 21:26, 23 Paź 2009    Temat postu: Ikarus 260

Wpisujcie tu swoje wrażenia i odczucia oraz plusy i minusy jazdą Ikarusem 260 z punktu widzenia pasażera, a jeśli ktoś jest kierowcą to i z punktu widzenia szofera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikarus2952
Administrator



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica-polska elita.

PostWysłany: Nie 18:16, 15 Lis 2009    Temat postu:

Historia modelu na rynku polskim

Model Ikarus 260 był produkowany w wielu odmianach oznaczanych kombinacjami liczb i ewentualnie liter po kropce w ich nazwie.

W 1972 roku rozpoczęto produkcję autobusu Ikarus 260.00, będącego następcą produkowanego w latach 1965-1973 modelu Ikarus 556. W 1974 roku do Polski sprowadzona została niewielka partia modelu 260.00. Autobusy te eksploatowane były w Bielsku-Białej, Częstochowie oraz Katowicach.

W roku 1981 ze względu na trudności w eksploatacji autobusów Jelcz PR110U rozpoczęto import modelu Ikarus 260.04. Podtyp ".04" stanowił wersję przeznaczoną na rynek polski, dostosowaną przez producenta do potrzeb polskich przewoźników. Do napędu tej wersji zastosowano 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Raba-MAN D2156HM6U o mocy maksymalnej 142 kW (193 KM). Jednostka napędowa zblokowana została z 5-biegową manualną skrzynią biegów Csepel ASH-75. W układzie jezdnym zastosowano oś przednią LiAZ A4 produkcji radzieckiej oraz most napędowy MVG 018.59. W 1985 roku rozpoczęto stosowanie węgierskiej osi przedniej Raba MVG 832 cechującej się zwiększoną wytrzymałością w stosunku do podzespołu produkcji ZSRR. W tym samym roku import modelu 260.04 został wstrzymany, ze powodu rozpoczęcia produkcji autobusu Jelcz M11 opartego na tym samym podwoziu co Ikarus 260. Ponowny import tej wersji kontynuowany był w latach 1991-1992.

Na początku lat 80. do Polski trafiła również partia modelu Ikarus 260.02 przeznaczonego na rynek NRD. W stosunku do odmiany ".04" wersja ta różniła się mniejszą liczbą otwieranych okien oraz brakiem kabiny kierowcy.

W 1993 roku przewoźnik ZKM Zawiercie zakupił 3 egzemplarze modelu 260.74. Do napędu tej wersji zastosowano turbodoładowany silnik Raba-MAN D2156HM6UT o mocy maksymalnej 162 kW (220 KM), współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią biegów ZF 6S-90U.

W latach 1993-1994 prowadzono sprzedaż zmodernizowanego modelu Ikarus 260.73A. Zastosowano w nim zmodernizowany 6-cylindrowy silnik Raba D10UTS 150 o mocy maksymalnej 150 kW (205 KM), jednostka napędowa zblokowana była z 3-biegową automatyczną skrzynią biegów Voith D863.3 lub 4-biegową ZF 4HP500. Nieznacznej modernizacji uległo nadwozie, poprzez zastosowanie nowego wzoru dwupłatowych drzwi. W 1997 roku sprzedano po jednym egzemplarzu modelu 260.59E oraz 260.30A, które od podtypu ".73A" charakteryzują się innym układem siedzeń we wnętrzu pojazdu oraz ich typem.

Dane techniczne modelu 260.04:

Długość: 11000 Szerokość: 2500 Wysokość: 3040
Rozstaw 1-2: 5400 Rozstaw 2-3: 5400 Zwis przedni: 2460
Zwis tylny 3140
Promień zawracania: 0 Ilość miejsc ogółem: 100 Ilość miejsc stojących: 78
Ilość miejsc siedzących: 22 Masa całkowita: 16000 Obciążenie przód: 6000
Obciążenie tył: 10000 Obciążenie środek: 0 Pojemność bagażników: 0
Pojemność zbiornika paliwa: 0 Układ drzwi: 2-2-2 Układ stopni: 2-2-2
Wysokość podłogi: 920 Szerokość drzwi: 1300-1300-1300
Silnik: RABA-MAN D2156 HM6U Moc silnika: 142 kW / 193 KM
Moment obrotowy: 697 Nm Usytuowanie silnika: między osiami
Skrzynia biegów: CSEPEL ASH 75 Oś przednia: RABA Oś tylna: RABA
Oś środkowa: RABA MVG 018.59 Hamulce: B/B
Wyposażenie:
Ogumienie: 11 R20

Przykładowe zdjęcie modelu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ikarus2952 dnia Nie 18:21, 15 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna -> Ikarus 260 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin